Μία ώρα γρηγορότερα πλέον το ΑΘήνα- Θεσσαλονίκη με τρένο!
Παραδόθηκε σήμερα ένα από τα πιο δύσκολα τεχνικά έργα του σιδηροδρόμου, αυτό της Οθρυος. Το έργο αυτό είναι εξαιρετικά σημαντικό για την ολοκλήρωση του σιδηροδρομικού άξονα Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Ο Πρόεδρος της ΕΡΓΟΣΕ Α.Ε. κ. Σπηλιόπουλος ευχαριστεί κατ΄ αρχάς την πολιτική ηγεσία, τον υπουργό κ. Χρυσοχοϊδη, τον υφυπουργό κ. Παπαδόπουλο και τον γενικό γραμματέα κ. Σταθόπουλο που στήριξε την εταιρεία στις αποφάσεις που πήρε προκειμένου να ολοκληρωθεί ένα δύσκολο έργο με πολλές εμπλοκές. Επίσης ευχαρίστησε τα μέλη του Δ.Σ. της ΕΡΓΟΣΕ που με ομοφωνία των αποφάσεων του έλυσε δύσκολα προβλήματα και προώθησε την ολοκλήρωση του έργου . Ευχαρίστησε επίσης τους υπαλλήλους της ΕΡΓΟΣΕ που με την εργατικότητα, εμπειρία και γνώση τους έφεραν εις πέρας ένα τεράστιο έργο.
Ευχαρίστησε επίσης την ανάδοχο εταιρεία ΑΚΤΩΡ για τη δημιουργική και ειλικρινή συνεργασία και όλους του εργαζόμενους στα εργοτάξια που μόχθησαν νύχτα και μέρα.
Το έργο της ΟΘΡΥΟΣ, το οποίο αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα τεχνικά έργα που κατασκευάστηκαν περιλαμβάνει:
την κατασκευή δίδυμης Σήραγγας (ΣΣ6) με υπόγεια διάνοιξη, μήκους 6,4 χλμ, με πρόβλεψη ηλεκτροκινούμενης σιδηροδρομικής γραμμής επί σταθερής επιδομής (slab track) ανά κλάδο σήραγγας και την κατασκευή συνδετήριων σηράγγων ανά 500μ κατά μήκος της σήραγγας για λόγους ασφαλείας. Θα πρέπει να αναφερθεί ότι η συγκεκριμένη σήραγγα αποτελεί μία από τις μεγαλύτερες σιδηροδρομικές σήραγγες των Βαλκανίων.
Το έργο έχει κατασκευαστεί με τις αυστηρότερες προδιαγραφές, ώστε να πληροί τους όρους διαλειτουργικότητας των σύγχρονων ευρωπαϊκών σιδηροδρομικών δικτύων και με δυνατότητα να αναπτύσσονται με ασφάλεια ταχύτητες συρμών έως και 160 km/h.
Με την παράδοση του σε σιδηροδρομική κυκλοφορία ο χρόνος διαδρομής Αθήνας – Θεσσαλονίκης θα συντομεύει κατά μία (1) ώρα, ενώ θα πολλαπλασιαστεί η μεταφορική ικανότητα του σιδηροδρομικού άξονα.
Ο προϋπολογισμός μελέτης του έργου ήταν 324 εκατ. ευρώ. Κατά το διαγωνισμό η ανάδοχος εταιρεία έδωσε έκπτωση 35,31% και έτσι το συμβατικό ποσό της σύμβασης διαμορφώθηκε στα 209,7 εκατ. ευρώ. Ο τελευταίος ΑΠΕ έκλεισε στα 206,9 εκατ. ευρώ, λιγότερα από το συμβατικό αντικείμενο κατά 2,8 εκατ. ευρώ.
Το έργο ολοκληρώνεται εντός της συμβατικής προθεσμίας, δηλαδή έως 31/12/2014
imerisia