Δεκαπέντε εφοπλιστές «ψάχνονται» για τηλεοπτικό σταθμό
Κατά καιρούς η εγχώρια μιντιακή πιάτσα συνταράσσεται και αναθαρρεί με φήμες ότι ο τάδε ή ο δείνα επιχειρηματίας, εφοπλιστής κ.ο.κ. ετοιμάζεται να στήσει καινούργιο «μαγαζί», κυρίως τηλεοπτικό. Σύμφωνα με την τελευταία εκδοχή αυτού του σεναρίου, ένας όμιλος αποτελούμενος από 15 Έλληνες εφοπλιστές έχει εκδηλώσει ενδιαφέρον για τη δημιουργία ενός καινούργιου τηλεοπτικού σταθμού. Και δεν είναι δύσκολο να φανταστεί κανείς την αντάρα που θα προκαλέσει στην αγορά μια πρωτοβουλία τέτοιου μεγέθους. Διότι, εάν σηκώνεται κύμα με τη φημολογία περί ενός οικονομικά επιφανούς επενδυτή που δοκιμάζει τα νερά της ελληνικής τηλεόρασης, με μια ευρύτερη συμμαχία εφοπλιστών θα πρέπει να περιμένουμε μια τρικυμία πρωτοφανή για τα καθ» ημάς, με τόσα μποφόρ όσα και οι 15 (περίπου) εφοπλιστές.
Πιθανώς είναι η οικονομική δυσπραγία και τα προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα υπάρχοντα τηλεοπτικά συγκροτήματα λόγω της τραγικής πτώσης της διαφήμισης, της νέας αυστηρής φορολόγησής τους κ.λπ που αφήνουν περιθώρια σε νέους παίκτες να εισέλθουν στον αγωνιστικό χώρο της TV. Ταυτόχρονα, βέβαια, η επικαιρότητα γύρω από τα κρίσιμα για το μέλλον της χώρας τεκταινόμενα, εντός και εκτός συνόρων, έχει πολλαπλασιάσει εκθετικά τις ανάγκες του κοινού για ενημέρωση.
Επιπλέον, ίσως θα αρκούσε απλώς μια αναφορά στο πόσο μεγάλες και βαθιές είναι οι αλλαγές που συντελούνται στην πολιτική σκηνή της Ελλάδας, όπως και οι νέες ισορροπίες που διαμορφώνονται, ώστε να διαφανεί το παράθυρο που ανοίγεται διάπλατα για μια μεγάλη και σοβαρή επιχειρηματική πρωτοβουλία στον χώρο της τηλεόρασης. Η απέραντη συνολική οικονομική επιφάνεια ενός ομίλου 15 εφοπλιστών θα μπορούσε να λειτουργήσει σαν εγγύηση ότι ο σταθμός που επί του παρόντος είναι απλώς μια ιδέα και ένα σχέδιο επί χάρτου -ή ούτε καν κάτι τέτοιο- θα ανανεώσει τα κατεστημένα «ήθη και έθιμα» στην ελληνική TV.
Ο εφοπλισμός συνιστά το πλέον υγιές κομμάτι του ελληνικού επιχειρείν και οι άνθρωποι που δραστηριοποιούνται σε αυτόν δεν συνηθίζουν να παίζουν, ούτε να σαλπάρουν χωρίς ξεκάθαρο σχέδιο πλεύσης. Θα έχει, λοιπόν, μεγάλο ενδιαφέρον -και από πολλές απόψεις- να δούμε τις αποφάσεις που θα πάρουν οι 15 Έλληνες εφοπλιστές όταν ολοκληρώσουν (ή αρχίσουν συστηματικά) τη βολιδοσκόπηση των τηλεοπτικών υδάτων.
trelokouneli